Så här skapas världens bästa studentliv

Aalto-universitets studentkårs strategi berättar om tyngdpunkterna i AUS verksamhet 2021–2024. Strategin hjälper AUS att betjäna sina medlemmar bättre och besvara förändringar i sin verksamhetsmiljö smidigt och med framförhållning. I utarbetandet av strategin har Sitras Megatrender 2020 och andra identifierade ändringskrafter i nära framtiden använts som hjälpmedel. Ändringskrafter som berör speciellt AUS är till exempel gemenskaplighet, hållbarhetskrisen, kommunikationens makt och nätverk samt mångfald och internationalism. Verkningen av dessa ändringskrafter kommer säkert att synas i Aaltogemenskapen under den pågående strategiperioden.
Strategins röda tråd är tanken om att AUS tjänster möjliggör världens bästa studentliv för alla medlemmar. AUS medlemmar kommer från olika bakgrunder och har olika behov. Strategin förbereder AUS för att betjäna dem alla bättre. I strategin ställer man upp mål såväl för framtidens AUS som framtidens studentliv.
Strategin är en förutsättning för att AUS ska förändras, men dess tillvaro i sig betyder inte att allt är färdigt. Strategin är ett verktyg för daglig ledning hos AUS och grunden för planeringen av verksamheten. Strategin uppdateras om det sker så stora förändringar i AUS verksamhetsmiljö att det finns skäl att ändra tyngdpunkterna i AUS verksamhet. AUS kontor utvärderar realiserandet av strategin varje höst, och strategin styr upprättandet av den årliga verksamhetsplanen.
På denna sida kan du bekanta dig närmare med AUS strategi, dess visualisering och de personers tankar som har ansvarat för utarbetandet av strategin.
Administrativ dokumenten
Nämä asiakirjat säätelevät AYY:n toimintaa.

Aiheeseen liittyvät uutiset

Vårens invånarenkät - läge och vänlig personal fick tack, renligheten bör utvecklas
Våren 2023 genomförde vi en invånarenkät med syfte att utreda hur bra vi lyckats tjäna våra medlemmar som hyresvärdar.
Ofta förekommande frågor om boende och medlemstjänster
Här får du svar på de flesta frågor som de studerande ofta funderar över, frågor om hur man söker bostad, om studentkort och kåravgift.Servicebyrån och telefontjänsten är stängda för sommaren 5.-26.7. Du kan kontakta oss via e-post.

Bostadsverksamhetens utvecklingspunkter år 2023
AUS utvecklar sin bostadsverksamhet kontinuerligt så att boendet skulle motsvara studenternas behov så bra som möjligt. För tillfället är AUS utvecklingsmål bl.a. fastighetstjänster, förenhetligandet av bokningen av gemensamma utrymmen och tjänster, försäljning av mindre efterfrågade bostäder, energisparande samt underlättande av kontakt.